Mar 11, 2009

so broke and so bored


apakah perasaan anda bila "duit" mengertawakan diri anda apabila anda tidak mampu memilikinya?

akibat terlalu bosan. aku cuba melukis. nak asah bakat melukis. dan hasilnya......


ini merupakan bulan ke-3 aku dah tak dapat gaji.----tiba-tiba rasa sedih menyelubungi diri aku..
ini adalah bukan kali pertama gaji aku lambat masuk. ini dah kali ke berapa tah? ---sedih lagi.

bila gaji dah tak ada, duit pun tak masuk. angka dalam buku akaun cimb aku dah mula menghampiri nilai rm10. nilai paling minimum yang diperlukan oleh seseorang utk terus menjadi pelanggan bank tersebut. -----lagi sangat2 sedih!

bila dah tak ada duit, aktiviti aku pun terganggu. No more karoake! no more Maple! no more wayang! -------sedih lagi. pilu pula rasa jiwa ni.

bila dah tak ada aktiviti, aku just duk umah. dah jadik suri rumah sepenuh masa buat sementara waktu ni. memasak, mengemas, mencuci semuanya dilakukan oleh............(mak dan adik aku).suri rumah yang sangat moden adalah pilihan aku. ---my last resort s karier option.

Pn.Mohd Hafiz Hasbullah dianugerahkan sebagai surirumah terbaik kawasan bandar sri permaisuri tahun 2009.---dianugerahkan akibat redefined tugas "suri rumah"...


bila dah duduk umah, kerja aku mula jalan. kerja menulis tesis aku berjalan dengan lancar. dah banyak jugak aku menulis -----tidak sedih lagi. yeah! hikmah disebalik gaji masuk lambat.


aku dah gambarkan perasaan aku dalam lukisan di atas. perasaan bila tak der duit. huhhuuuhu


bila duit tak ada, hidup sangat bosan!





p/s: dah penuh wish list aku nak beli barang bila dapat lump sum nanti...hahahahahaha. ok lah nak g tgk american idol.

p/s lagi: rupa-rupanya aku sangat berbakat dalam bidang lukisan....tiba2 rasa nak jadik pelukis!
hahahahaha






11.03.09

6 comments:

1061111376 said...

hahaa..
teringat zaman2 u bercinta ngn sally ke??
awak...awak..saya..saya...
yarrksss...
hina..
ngeh3..;p

iN said...

yea..

awak jom gie kantin wak...

hahahahaha!!!

biadap mulut si e tu kan!

anyway tu le bila ade duit saving skit2..

ni idak..

nk beli phone ler..

mp3 ler..

camera ler..

siap statement, i can't live without all this technology yea people..

nak ala2 borong segala..

beli pun tmpt ala2 canggih ye xmen ar xori..

huhuhu..

pape pun yg penting kite tetap kena gie karaoke..

i dh sangap nk melalak yer kakak!

dri gie mencucuk tanam..

baik melantak mkn microphone!!

huahahahaha!!!

P3tani is my nama said...

zaman bercinta? ayooo.....
tiada makna nya...

2 la..walaupun tidak berduit...kita akan tetap berkaraoke yer...

hahahahhaa

menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian tiada gunanya...

:(

Ms Elise Paloma De' Amor said...

jadi cam i....dah 4 bulan x de duit..dok umah sajo!!!! pas tu termenung....pas tu main!!! ekekekek hah jadilah pellukis.... mana taw leh jadi leonardo da vincci..but u lukis muka i la

P3tani is my nama said...

wajah u sgt komplikated la elise...
hehehehe

Ms Elise Paloma De' Amor said...

mana ade i leh make jadi ala2 makcik2 yg typical...hehehehe