Mar 14, 2009

agnes monica kena banned?


cik agnes monica yang comel
.: pic ini digoogle :.


agnes monica tak kena banned. tapi lagu dia yang bertajuk " Allah Peduli".
sapa yang banned? tak lain dan tak bukan...jeng jeng jeng.....

Pihak Mais (majlis agama islam selangor) mengharamkan lagu tersebut di selangor.
lagu tersebut dibanned atas beberapa faktor...

yang pertama: memesongkan akidah umat islam
yang kedua: penggunaan kalimah "Allah" dalam lirik lagu tersebut -----btw agnes monica ni kristian
yang ketiga: timbulkan kekeliruan...

lagi pun, baru2 nie kan ada akta yg mengatakan sumting yng berbunyi cam nie la
" kalimah "Allah" hanya boleh digunakan untuk umat islam sahaja"



sumber: harian metro (14.03.09)

lirik lagu: Allah Peduli

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah Yesus ku mengerti

aku xkisah pun pasal si agnes monica nie. aku bukanlah minat sangat kat minah nie ----tapi tarian dia malatups!! just suam-suam kuku kaki jer. ada ada. tak ada pun xper...

skit hari lagi, makin banyaklah lagi majlis agama negeri akan banned lagu ni.

bytheway aku rasa bagus gak lagu nie kena banned sbb lirik lagu dia amat mengelirukan... terutamanya bagi org islam.


p/s: agama lagi penting uols....kalo diorg dah ckp banned...terima ajo.... n satu lagi aku tak berniat nak promote lagu nie..just nak berkongsi apa yang aku baca...


14.03.09

5 comments:

Cicie~!!! said...

Takbir~!!!

b-boy said...

nape la org kristian kena nyanyi lagu ada unsur keISLAMan.. kat INDON tu dah pupus org ISLAM..?

nampak kat situ agenda diorang..

INDONESIA negara umat ISLAM teramai di dunia leh jadik macam nie.. so sokong ban je lagu nie.. takbir!!!

Ms Elise Paloma De' Amor said...

tol2..pelik la....dah x der citer lain ke nak buat lirik

Mohd Ahmad Ferk said...

isk!
kan banyak lagu lain bleh buat?
dibuatnyer lagu tentang Allah buat ape?
tade faedah la..

Anonymous said...

Perkataan Allah ada la dlm bible..begitu juga Nabi Musa,Nabi Nuh Nabi Muhammad s.a.w dsbnya..wallahualam