Mar 10, 2009

Sepupu + Anak Saudara

kelmarin pakcik aku berkahwin. selepas sekian lama membujang akhirnya dia berjaya juga menjadi tidak bujang. perkahwinan dia dirumah nenek aku a.k.a kampung halaman aku yang terletak nun jauh di sana yang amat berhampiran sekali dengan nasi lemak mali. hahahaha

kesemua ahli keluarga aku berkumpul dirumah. tiada apa-apa yang menarik pun. kami sekeluarga memang selalu berkumpul di sana. hampir setiap minggu berjumpa. cuma apa yang berbeza kali ni adalah khemah yang besar dihadapan rumah kami.

pagi ahad:

aku: akhil ko tahu baca ker? ---akhil; sepupu aku yang baru darjah 2 kot...byk sgt sepupu
akhil: tau..mestilah tahu
aku: bagus. bagus. pandai gak erk ko ni
akhil: (tersenyum)
abg aku: ye ye jer....cuba ko eja bola?
akhil: O O r c l e la , bola. ----dibaca dengan mengeja yer.
aku n abg aku: hahahahahaha
aku: ko memang pandai propa la akhil




akhil si propa!

seingat aku la kan. aku hanya boleh lancar membaca masa aku start darjah 2 kot. kira lambat juga la kalo ikut standard skang. semua budak dah boleh membaca sebelum masuk tadika. n budak2 skang nie xtau cakap melayu. cakap omputih jer. akibat daripada disney channel, cartoon network n sebagainya la.....sebagai contoh anak sedara aku nie:

kalo cakap melayu mampus dia tak layan nyer..kena cakap omputih ngan dia walaupun omputih dia bunyi cam vietnam. hahahaha..layan kan ajo!


anak saudara aku yang tidak reti berbahasa melayu.




10.03.09

2 comments:

ED said...

muka akhir ko da macam bapak org da,...

hahahahaha...

macam anak sendiri jerk tu,.. hahahaha

Peace!!!

Agus Johns said...

nak buat cam ner.....lumrah alam ed
:) kita kena terima seadanya..