Apr 16, 2009

Jika Jatuh Ke Dalam Kandang Panda?

Apakah yang korang patut lakukan sekiranya korang terjatuh kedalam kandang panda?
mana korang tau yang korang tak akan jatuh dalam kandang panda? semua kejadian telah di tentukan oleh Allah S.W.T.
kalo di takdirkan jatuh...jatuh jugak ler.
tapi kalo jatuh. apa yang korang nak buat?

A. Jerit Kuat- Kuat

B. Peluk Panda, sebab dia cute & puji lakonan dia dalam Kung Fu panda dengan harapan panda itu dapat menunjukkan skil mempertahankan dirinya.

C. Berdoa

D. Pura - pura mati!


Klik ajo pic nya kalo nak tengok lebih jelas!
credit: google


untuk pengetahuan semua, panda nie memang lah tergolong di dalam kumpulan Karnivor.
aku igtkan omnivor..----tapi bila baca kat wikipedia lain plak..
tapi makanan ruji panda adalah buluh.
99% makanan panda adalah buluh!
kadang2 jer panda nie makan madu, telur, ikan dan sebagainya...

tapi kalo dalam kes jatuh dalam kandang panda?
hmmm..xdapat la aku nak menolong...berdoa jer jadik yang terbaik ajo la...

p/s: zoo malaysia ada panda ker? lama xg sana ler..teringin plak nak g zoo...jom wat lawatan ke zoo? btw nampak x tulisan kat dlm pic 2?

11 comments:

milimilo said...

vote for B..haha..panda cumel..harap2 la panda mmg xde nafsu nak makan manusia mcm dialog si panda kanan sekali..hehe

rizz said...

hahaha opkos a! takut lah..kena ngap nti naya hahahha

hezesuze said...

blur ler ckit tulisan gambo tuh...makin kocik mate den nak baca..huhuhuh

ermm last week sis g zoo..idak ler nampak panda ni...atau sis terlepas pandang kot..coz sibuk layan anak2...

p/s ok gak buat lawatan ke zoo with bloger2 tegar kekdahnye...huhuhu

P3tani is my nama said...

tulisan nampak blur skit erk..sowie la...

btw mari kita wat lawatan ramai2 ke zoo negara

n saya rasa zoo msia xder panda la...

HuRuL_Aini said...

hahaha...so cute & lawak :)

Ivy Metaga said...

haha..kalo jatuh gak dalam kandang tuh...sy join panda makan buluh hahah, panda nanti yg takot bila tgk anak sapa makan buluh huahuahua..

P3tani is my nama said...

ye x ye erk...kalo termasuk kandang panda terus pura2 jadik panda...

cuddle2 la ngan panda 2 sambil makan buluh..

hehehehe

~Cinta Cukulet~ said...

tak pe, tak yah takut..panda okey je...tak ganas. tengok dalam citer kungfu panda tu mana ada beliau ganas, comel jek hehehe

aku hUnNy (^_~) said...

hunny vote :
B. Peluk Panda, sebab dia cute & puji lakonan dia dalam Kung Fu panda dengan harapan panda itu dapat menunjukkan skil mempertahankan dirinya.

huu..panda mmg kiut miut..hoho..

P3tani is my nama said...

tiba2 nak tgk citer kunfu panda la plak...

hehehe
:)

-WaN- said...

kalo jatuh dlm kandang panda,terus gi makan buluh..kalo xde,gi mintak sket kt panda tu..

mesti diorang ingat kita spesis panda gak..hehehe