Jul 21, 2009

Berak dan Rambut!

aku tak tahu sejauh mana ler kebenaran teori ni! tapi buat pertama kalinya aku dengar teori ni sepanjang 2 dekad aku hidup...

"berak banyak rambut pun cepat tumbuh!"

betul ker? hmmmm...hanya tuhan sahaja yang tahu.

aku baru jer potong rambut. akibat daripada barber 2 xfaham apa yang aku nak, dia dah terpotong rambut aku agak pendek. lebih pendek daripada apa yang aku harapkan..hishhhhh!!

kejadian potong rambut jadik waktu pagi.

aku kuar malam 2. hari yang sama aku potong rambut. Jumpa kawan2. lepak2.
dalam kete. kawan aku memberikan komen kepada aku...

Kawan A : Pendek giler rambut ko! baru potong erk!
Kawan B : tulah dah macam askar dah aku tgk!
Aku : tu lah....dia potong pendek sangat la...tapi nasib baik aku nya rambut cepat panjang...
Kawan A : Yeker? Ko nie mesti kuat berak kan?
Aku : ha? Apa kena mengena berak dengan hal rambut?
Kawan A : Yup. Makin banyak ko berak makin senang panjang rambut ko! Berapa kali sehari ko berak?

(perbualan ini dijalankan tanpa rasa segan silu!)

Aku: at least 2 kali la... KO?
Kawan A : Sama la ngan aku. Pagi sekali. Petang skali.
Aku : eh sama la...aku pagi sekali lepas bangun tido. n malam. ikut apa yang aku makan lah...

kawan B : tersipu malu!

hmmm....wat eva la...
hehehehee



p/s: so sesiapa yang ada masalah keguguran rambut n nak rambut cepat tumbuh..berak la slalu..hahahahahaha

13 comments:

momguess said...

cam betol jer teori nieeee
ahakssssss

matrix01 said...

Aku yakin ramai yang cari julap lepas baca blog ni...

Hezesuze said...

wakakak ni 1st time sis dengor camgitu kekdahnye....

tp kalo yg kene sembelit tu...harusss le rambutnye pun lambat tumbuh la ek...sila jawab??? kikikiki

[?] said...

Ahhh tipu!!

Aku pon berak banyak...tapi banyak jugak rambut ku yg gugur!!!hahaha...

||| PöJìé PööH ||| said...

haiyooo topic pbincangan yg tidak sesuai dibincangkan di kedai makan okayy!!!
btw, POjie xpnh plak tbaca mana2 article or ulasan saintifik pasal berak n rambut nih..
so no komen..
hehe..

rizz said...

hahhahah siot jehh realy

P3tani is my nama said...

hahahaha...tidak tahu la sejauh mana kebenaran teori nie..

kepada yang nak cuba xsalah....
semoga berjaya.
hahahahaha

:)

Ivy Metaga said...

hahaha..kalo cam tu mulai hari ni, sy nak berak banyak kali dalam sehari hahahahha...

anne_nurqaseh said...

iyo ker?
yg ku dgr,... lulu panjang..
suda tukar ekkk

parim said...

kalau rambut kite rosak pe petuanye?

parim said...

kalau rambut kite rosak nak buat cam mane?
de patua?

P3tani is my nama said...

kalo rosak parim kita rendamkan rambut kita dalam taik kawan2 kita selama beberapa hari...

lepas 2 g berjemur kat tgh panas selama 3 hari berturut...

lepas 2 bilas ngan air longkang...sebelum cuci ngan air paip...

insyallah rambut jadik lebih sihat!

parim said...

gituew....
tu mking rosak rambut...bkn mking chntek...