Nov 14, 2010

Melayu sangat ke aku?

dalam banyak-banyak quote yang wujud kat dunia nie, ada satu qoute yang paling aku tak suka dengar. Bila dengar jer mesti rasa menyirap! kuar darah la telinga mendengar n mata yang memandang!!! Serius tak leh tahan...

"NIE LAH MELAYU! SAMPAI BILA NAK MAJU PUN TAK TAHU"

slalu gak le aku dapat quote ni. tapi seperti biasa la kan, bila dah sentap seharusnya aku akan menyentapkan orang itu balik...so beberapa quote yang telah aku cipta utk tepis quote ni:

1. "Ha, Ni lah melayu, tak habis-habis cakap nie lah melayu, nie lah melayu"
2. "Apa yang ko dah buat untuk memajukan bangsa melayu?"
3. "Maju sangat ker kau wahai si polan bin si polan yang berbangsa melayu?"

so kesimpulannya, tolonglah jangan guna quote ini kalo setakat nak cuba menegak fakta, prinsip or even nak jual MLM....sesungguhnya sangatlah KLISE.

terpulanglah kepada individu itu sendiri itu nak maju. Kalo dia nak maju dia akan usaha.